Cost transport 20 Lei. Pentru comenzi de peste 200 Lei livrarea este GRATUITA!

János Bácsi, băcănia care a adus produsele secuiești în Capitală

Sunt aproape trei luni de când Băcănia Secuiască János Bácsi și-a deschis porțile pentru bucureșteni. Atunci când au hotărât să investească în acest business, Nicu Indreica și Tamaș Rab, proprietarii băcăniei, au mizat în primul rând pe unicitatea conceptului și pe accesibilitatea produselor, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Chiar dacă este prematur pentru un bilanț în adevăratul sens al cuvântului, cei doi antreprenori sunt mulțumiți de cum a evoluat businessul și iau în serios posibilitatea de a deschide locații noi.

Momentul zero. Băcănia János Bácsi este un business dezvoltat de doi tineri brașoveni care au vrut să aducă mai aproape de bucureșteni produsele tradiționale din Secuime. De altfel, sursa de inspirație a fost chiar un bucureștean venit în Brașov special ca să-și facă proviziile cu produse secuiești. „Undeva înainte de Crăciunul din 2015, soția mea era la cumpărături într-un magazin specializat și în fața ei, la coadă, era un domn care avea coșul plin cu tot felul de produse. Evident, soția l-a întrebat dacă se aprovizionează pentru Sărbători și răspunsul lui a fost că  a aflat de existența acestui magazin și, cum în București nu găsește astfel de produse, profită de ocazie pentru a-și face stocuri. Acela a fost momentul în care mi-a încolțit în minte ideea de a veni noi în București cu aceste produse”, povestește Tamaș Rab.

Cei doi tineri s-au mișcat repede cu proiectul, timpul de la idee și până la implementare fiind de cinci luni. „Cam o lună ne-a luat să cădem de acord. Tamaș nu a fost nevoit să ducă prea multă muncă de lămurire cu mine pentru că îmi doream să iau o pauză de la ceea ce făceam, așa că am acceptat”, spune Nicu Indreica. Odată puși de acord, cei doi antreprenori au început să se documenteze și să meargă la târguri de profil în Miercurea Ciuc și Odorheiu Secuiesc, au făcut vizite la producători, au văzut și au degustat sute de produse ca să se asigure că ceea ce vor pune pe rafturile băcăniei va reflecta întocmai gustul produselor tradiționale secuiești.

Tradițional, cuvântul de ordine. În dezvoltarea afacerii, cei doi antreprenori au mizat pe diferențiere, principalele aspecte pe care le-au avut în vedere la crearea conceptului băcăniei fiind calitatea și unicitatea produselor, o locație care să reflecte tradiția acestora, dar și serviciile ireproșabile.

Băcănia János Bácsi se află pe șoseaua Mihai Bravu, într-un spațiu care s-a potrivit perfect cu ceea ce aveau în minte cei doi antreprenori atunci când au plecat în căutarea locației. „Trebuie să recunosc că locația ne-a cam dat bătăi de cap. Am bătut Bucureștiul în lung și-n lat până când am ajuns la spațiul care găzduiește magazinul. Ne-am dorit o zonă cu trafic și cu un magazin mare în apropiere și această locație îndeplinea criteriile.”

În plus, pentru că și-au dorit să aducă o parte din Secuime în inima Capitalei, băcănia a fost gândită ca un spațiu în care bucureștenii să simtă nu doar aromele tradiționale, ci și atmosfera locului. Astfel, Nicu și Tamaș au integrat într-un spațiu modern elemente tradiționale precum poarta secuiască de lemn sau rafturile pictate. „Ne-am dorit să transmitem o poveste pentru că fiecare element are povestea lui, mai ales că totul a fost creat de noi, chiar în familie aș putea spune. Spre exemplu, fratele lui Tamaș a făcut tot ce înseamnă mobilier, rafturi, placări din lemn. Și ușa din băcănie are povestea ei, sursa de inspirație fiind chiar poarta bunicii”, spun cei doi antreprenori.

De altfel, o poveste interesantă are și numele băcăniei. „Ne-am gândit mult la nume și am pus pe cântar diferite variante. Ne-am decis la János Bácsi pe de-o parte pentru că astfel pot să duc mai departe numele pe care l-au purtat mai multe generații din familia mea și care la mine s-a oprit. Chiar dacă părinții mei au zis că sunt prea mulți János printre rude, eu am hotărât să aduc numele în București. De asemenea, János Bácsi este un nume cunoscut și de către români și ușor de reținut”, susține Tamaș.

Cât despre investiție, cei doi antreprenori spun că valoarea se ridică la circa 60.000 de euro, în condițiile în care vorbim despre implicare totală și multe lucruri home-made.

Sortimentația, piesa de rezistență. Dincolo de design, produsele sunt piesa de rezistență, fiind principalul element de diferențiere. În acest moment în băcănie sunt disponibile peste 300 de SKU-uri, toate aduse de la producători din Ținutul Secuiesc.

 „Lucrăm cu 12 producători pe care i-am vizitat personal înainte să începem colaborarea și acestora li se mai adaugă și producătorii care comercializează produsele Gobe. Nu am mizat pe numărul producătorilor, ci pe calitatea produselor pe care aceștia le fabrică, pentru că suntem de părere că acesta este principalul atu pe care îl avem. Oricum, chiar dacă avem puținis furnizori, acoperim o gamă largă de produse: dulcețuri, zacuscă, pâine, paste, lactate, tot felul de preparate din carne”, explică Nicu.

Cât despre specialități, la loc de cinste se află pate-ul de bibilică, produs care se comercializează exclusiv în băcănia János Bácsi. De asemenea, clienții mai pot găsi și o serie de specialități de preparate din carne precum rulade secuiești, șuncă la cuptor, cârnați de Mangaliță, salam din carne de cerb, dar și brânzeturi maturate. În plus, tot la capitolul lactate, au fost recent introduse în sortimentație produse din lapte de capră și de oaie, János Bácsi fiind una dintre puținele locații unde se găsește brânza proaspătă de oaie și lapte crud, nepasteurizat.

De asemenea, pe lângă toate acestea, clienții pot găsi și o gamă variată de sucuri naturale presate la rece. „În acest moment avem suc de măr cu lucernă și cu păpădie. Sortimentația variază în funcție de fructele de sezon. Am avut și cu floare de soc și floare de salcâm, dar și cu căpșuni, coacăze, iar de la sfârșitul lunii august o să avem sucuri cu legume: sfeclă roșie, morcov, țelină. Producători sunt niște băieți foarte faini, la început de drum ca și noi, din Sfântu Gheorghe”, spune Tamaș Rab.

Direcții de dezvoltare. Deși este încă prea devreme ca să vorbim despre performanța businessului, proprietarii băcăniei spun că au fost primiți bine de bucureșteni. „De la început și până acum am avut cam 200 de clienți zilnic, iar valoarea medie a coșului de cumpărături este undeva între 25-30 de lei. Însă acest lucru ne transmite faptul că avem mulți clienți care ne trec pragul pentru prima dată și atunci au tendința să cumpere puțin, doar cât să încerce produsele. Și spun asta pentru că avem și coșuri de cumpărături de 150-170 de lei. Însă, am mizat foarte mult pe accesibilitate, încercăm să avem prețuri bune. Preferăm să avem volum din trafic, nu să fim exclusiviști și să ne treacă pragul doar 30 de clienți”, precizează Nicu Indreica.

În ceea ce privește planurile de viitor, proprietarii vorbesc despre două mari direcții: dezvoltarea sortimentației și extinderea. „În primă fază vrem să aducem câteva sortimente de verdețuri și condimente. De asemenea, vrem să aducem murături și sperăm să găsim un producător care să le pregătească atât de bine încât să-i determinăm pe clienți să nu mai pună acasă murături.” Cât despre deschiderea unor noi locații, proprietarii băcăniei spun că se gândesc serios la această posibilitate, însă clienții vor fi cei care vor înclina balanța. „Avem nevoie de un an ca să putem face un bilanț realist. Așa că în primăvara lui 2017 vom ști exact unde ne situăm și ce va trebuie să facem pe viitor”, conchide antreprenorul.

Sursa: https://revistaprogresiv.ro/articole/janos-bacsi-bacania-care-adus-produsele-secuiesti-capitala

Comments are closed.